gazduire mare

FIFA 18

Vreme dinamică în FIFA 18?

Frostbite va aduce modificări importante în FIFA 18.

Vom putea începe un joc pe vreme senină și să-l terminăm pe ploaie?

Cel putin asa ar trebui si nu doar odata cu FIFA 18, ci acest lucru trebuia implementat de foarte mult timp. Totusi, de ce nu avem vreme dinamica in prezent in FIFA?

Va spuneam si in alte articole ca seria FIFA in comparatie cu alte jocuri de pe piata, este la ani “lumina” nu doar prin grafica oferita ci si prin tehnologiile implementate. Desi aproape ca nu exista joc in prezent care sa nu aiba o vreme dinamica (cer senin-ploaie-ceata; zi-noapte), seria FIFA nu are inca implementata aceasta optiune, desi vorbim in mod bizar doar de un stadion in comparatie cu hartile imense din jocurile “open world”. De ce nu avem in FIFA aceasta optiune? De ce nu putem incepe un meci pe vreme senina spre exemplu si sa-l terminam pe ploaie? Sau sa-l incepem pe zi si sa-l terminam seara?
Una din explicatii ar fi ca pentru acest lucru EA Sports ar trebui sa modifice toate stadioanele de la 0, implementand nu doar vreme dinamica pe fiecare stadion in parte, ci modificand totodata si grafica, de fapt tot scheletul grafic pe care sunt construite stadioanele. Apoi nu poti face vreme dinamica doar pe un stadion, iar pe celalalte nu, tocmai de aceea trebuiesc modificate toate stadioanele de la 0. Si dupa cum bine stim, FIFA e cam singurul joc care isi pastreaza acelasi schelet grafic an de an in comparatie cu celalalte jocuri care sunt rescrise de la 0, de aici rezultand si diferenta enorma intre FIFA si celalalte francize la capitolul grafica dar si alte tehnlogii noi pe care FIFA inca nu le are. Este adevarat ca seria FIFA are o baza foarte mare de jucatori si alte date si este destul de greu de rescris totul de la 0 mai ales doar intr-un an, totusi jocul trebuie sa avanseze mult mai mult fata de micile update-uri pe care le primim an de an.

Frostbite

Si aici intervine marea speranta Frostbite care sta la baza tuturor titlurilor EA Sports noi si de mare succes, Battlefield, NFS, Mass Effect, jocuri care au nu doar o grafica hiper-realista, ci si multe alte noi tehnologii implementate printre care binenteles si vremea dinamica. E putin dubios de ce EA Sports nu a implementat aceasta optiune inca de la FIFA 14 odata cu motorul de joc Ignite, avand in vedere ca NFS-ul de atunci, construit tot pe Ignite, avea o vreme dinamica pe langa grafica foto-realista.
Frostbite fiind un motor de joc mult mai avansat, foarte multi se asteapta ca aceasta optiune sa fie neaparat implementata in FIFA 18, mai ales dupa ce directorul Frostbite, Jonas Skantz, a dat cateva declaratii foarte interesante despre viitorul motorului de joc in toate titlurile EA Sports. “Va pot asigura ca Frostbite merge intr-o directie foarte buna si va continua sa faca o adevarata diferenta. Cu cat mai multe jocuri sunt construite pe Frostbite, cu atat echipele noastre de dezvoltare isi dedica timp pentru a aduce noi inovatii in joc si gameplay”, ne declara el.

Una dintre aceste inovatii ar putea fi chiar vremea dinamica, un lucru de care Frostbite este foarte capabil, dupa cate am vazut in titlurile Battlefield, NFS sau Mass Effect.
Patrick Bach de la EA Dice, cea care a dezvoltat motorul de joc Frosbite, ne spunea inca de anul trecut cat de importanta este vremea dinamica in joc. “Nu este doar un efect misto, ci aceasta vreme dinamica schimba complet modul de-a juca”, ne explica el.

Vremea dinamica va putea asadar, sa schimbe complet seria FIFA asa cum o stiati. Spre exemplu, daca incepeti un meci pe vreme senina iar apoi va ploua, tot jocul va avea de suferit, incepand de la gazon care va suferi schimbari nu doar prin grafica, ci si in gameplay, gazonul devenind unul dificil, plin de apa sau noroi dupa caz si care va ingreuna foarte mult jocul echipelor de pe teren, mai ales pe cel al portarilor. Viteza jucatorilor va avea de asemenea de suferit, ca sa nu mai vorbim de acuratetea paselor sau posibilele accidentari. In plus, suturile de la distanta pot deveni mult mai periculoase, mai ales cele care ating gazonul in fata portarului.
As mai adauga aici si un alt element care ar putea face diferenta, ci anume vantul, insa mi-e greu sa cred ca vom avea asa ceva in FIFA prea curand, avand in vedere viteza foarte lenta cu care se dezvolta jocul an de an.

Cu alte cuvinte, Frostbite va putea in sfarsit sa faca diferenta in noul FIFA 18, asta dupa ce anul trecut a fost implementat in joc doar pentru modul “The Journey” si cam atat. Insa anul acesta sunt convins ca noul FIFA va arata ceva mai bine si sper eu, va avea acest element asteptat de toata lumea, vremea dinamica, element care exista deja in PES de vreo 2 ani, ce-i drept unul care nu iese prea mult in evidenta, vremea dinamica in PES fiind practic doar o usoara trecere de la “picaturi de ploaie” la “ploaie” si cam atat.

Mai jos puteti vedea o demonstratie cu vremea dinamica din Battlefield, construita pe motorul de joc, Frostbite.

Voi ce credeti, vom avea vreme dinamica in FIFA 18?

Tipărire